M0 ingyen, ha malacod van

A szilveszteri malac sok helyről még (autópályailag) ingyen utazhatott a fővárosba, hogy levágják és megegyék óévbúcsúztató lakoma gyanánt, de ilyen többet nem lesz.

malac.gif

Valami eszement kiválló koncepció alapján fizetősek lettek az M0 bizonyos szakaszai. Elég érdekes a szakaszok kiválasztása, mert nem jellemző, hogy a legforgalmasabb részek lennének így megadóztatva. Tulajdonképpen két rövid szakaszon kell "csak" fizetni, de hogy miért ott, azt nem vágom:

Az autópályák fizetőssé tétele a városi bevezető szakaszokon még talán valahol érthető is, mert az is autópálya. Igaz az agglomeráció megszívja, de lehet, hogy ez az oka a döntéshozóktól, nem akarván elmérgesíteni a dolgot, az M0 jó nagy része továbbra is szabad maradt. Vagy a döntéselőkészítő arra lakik. Szóval ha malacod van és az alábbi környéken laksz, ezen részeken tudsz továbbra is díjmentesen gurulni:

1. sz. főút és az M5 autópálya közötti szakasz (nem kevés)
M4 autóút (4. sz. főút) és M3 közötti szakasz (ez se kevés)
Megyeri híd (11. sz. főút és a 2. sz. főút közötti szakasz)

Valaki viszont mondja már meg, hogy az M5 és az M4 autóút közötti szakasz miért lett fizetős? Mert ott van Marché?

Lesz Van immár ugye a megyékre érvényes autópálya matrica. A fizetős M0 kapcsán a legérdekesebb így a Pest megye. (Vajon Budapest külön megyének számít e? Gondolom, most nem.)

Ha belegondolunk, ezt minden budapesti autósnak érdemes lesz előfizetnie, mert egy évre 5000 forint oszt' jóvan, de nem irígylem azokat, akik a kötelezőt is nehezen csengetik ki, viszont kell az autó a bejáráshoz.

Mindenesetre a budapesti peremkerületek vonatkozásában borítékolható, hogy jelentős forgalomnövekedésre lehet számítani, tehát minden elő lesz készítve a 2016-os dugódíj bevezetéshez.

Nekem ehhez már csak egy javaslatom volna. Lassítsuk a forgalmat az alábbi korszakalkotó ötlet, a kockakerék bevezetésével és garantált, hogy a BKV járműire száll át, aki csak teheti: