Feketelistát vezet a Sztárold.hu!

Feketelistát vezet a Sztárold.hu hírmegosztó oldal rengeteg magánszemély email címéről.

Ráadásul ezt nem is titkolják! Ami meg még kellemetlenebb, hogy mindazon személyek, akik ezen a feketelistán szerepelnek, búcsút mondhatnak a levelezésüknek, mert amennyiben felkerülnek rá, számukra a Sztárold.hu oldal zseni programozói megoldották, hogy az ismerőseiktől soha többé nem kaphatnak több levelet.

Van néhány email címem, melyek egyértelműen magánszemély email címnek számítanak, hiszen se cég, se valamilyen szervezet nem használja őket. Soha nem is iratkoztam fel velük a Sztárold.hu oldalra, hogy onnan hírlevelet kapjak.

Egy ideje azonban kapom a Sztárold.hu oldaltól több magán email címemre az értesítőjüket arról, hogy épp milyen híreket sikerült összevadászniuk a netről. (Hogy honnan szerezték meg ezeket az email címeket, arra kíváncsi lennék.)

Nem vagyok egy veszekedős típus, de amikor úgy döntöttem, hogy leiratkozom (mert szerencsére az áltamal spam-nek tekintett levelükben legalább leiratkozási lehetőséget adnak), akkor az alábbi szöveget találtam, ami ki is verte nálam a biztosítékot:

"Amennyiben nem szeretnél többet emailt kapni az ismerőseidtől, kérjük kattints ide és kérd fekete listára az email címed! Ha később mégis meggondolnád magad, iratkozz fel hírlevelünkre, ezzel lekerülsz a fekete listáról."

Ugye, milyen kedves? Nézzük csak:

  1. kapok egy spam-et
  2. melynek a leiratkozás szövege fenyegető
  3. és két kategóriát tart nyilván rólunk, olvasókról: akik olvassák a Sztárold.hu oldalt és akik fekete listások

Te, kedves olvasóm, melyikbe tartozol?

Ezt a kérdést nyugodtan feltehetem, hiszen rengeteg Mo.-i magánszemély email címét árulják illegálisan a neten különböző bűnözők és szinte biztos vagyok benne, hogy a Sztárold.hu csapata le is csapott rá (hiszen kell a népszerűség, nosza, küldjünk spem-met, ha már máshogy nem megy az oldal felfuttatása).

Érdekes az egész megfogalmazás, miszerint "kérjem fekete listára" az email címemet. Nyilvánvalóan úgy van a leiratkozás szöveg összeállítva, hogy minél inkább eltántorítsa az email tulajdonost a leiratkozástól, de ezzel most elvetették a sulykot. Ez egy pszichikai trükk, amely ráadásul az ember zsigeri félelmére apellál, hogy a tette valami olyan hátrányt idéz elő számára, amivel beláthatatlan következmények lavináját indíthatja el az életében.

Megpróbáltam különböző kérdésekkel megkeresni az ominózus weboldal üzemeltetőit a sztarold@sztarold.hu email címükön, mely az egyetlen kapcsolatfelvételi lehetőség velük, de válaszra sem méltattak.

Fogtam, és az egyik email címemmel leiratkoztam a levelükről, mire az alábbi ékes magyarsággal (lol) vissza is jelezte az oldal, hogy ez sikeresen megtörtént:

"You have been successfully unsubscribed."

Aha! Ok! Thank you!

Az egyetlen infó a domain.hu oldalon derül ki a domain tulajdonosáról, aki valami Lajtos Tamás, de további elérhetőséget ott sem találtam, úgyhogy ezúton üzenem tisztelettel Tamásnak (akitől szerencsére levelet már nem kaphatok mindegyik email címemre, hiszen már feketelistások), hogy legyen szíves és a jövőben szűntesse be az illegális tevékenységét! Ha ezzel bármi problémája volna, először tájékozódjon. Itt a link:

http://nmhh.hu/tart/index/477/Keretlen_hirdetes_spam