Burger King a vegetáriánus szivató

burger-king.jpg

Hogy miért is írom ezt? Hiszen a Burger Kingben lehet vega whoppert enni, nem? Ja. Lehet. Vagy nem. Mindkettő igaz.

Voltam ma egyben. Mármint Burger Kingben. Néztem is, hogy mit lehet ott enni, mert gyorsan kellett, éhes voltam és kvázi jó megoldásnak tűnt feleannyiért enni, mint a szomszádos pultnál egy hasonló adag valamit. Voltak még pultok, hiszen bevásárlóközpontban jártam. Mindegy...

Előfordult már, hogy ettem vega whoppert. Most is arra kancsalítottam, mivel nem eszem húst. Nézem is az árát, hogy felfrissítsem magamban az árfolyamot, amikor is megakad a szemem a napi menün. Minden nap lehet a Burger Kingben valamilyen nagyobb menüt 1090,- Ft-os egységáron kapni. Ma sem volt ez másképp.

A minden nap más és más hamburgerrel rendelhető menük közt viszont nem láttam a vegetáriánust.

Első rossz pont! :(

Nézem, mennyi a vega whopper menü ár és kerekedik a szemem. Az ember azt gondolná, hogy amennyiben veszek egy whoppert, de nem kérek bele húst, akkor némileg takarékosabban is vásárolok, azaz olcsóbb lesz a hambi, ha már nem kell azt a húspogácsát külön lángon kisütni (a reklám szerint).

{Ja, meg nem kell szegény marhát etetni egész életében azzal a kukoricával, aminek a töredéke rengeteg éhezőt mentene meg (emberit persze) az elmaradott országokban, plusz nem kellene őserdőket kiírtanunk a plusz legelők érdekében, hogy a marha jóllakjon, akivel majd jóllakjak. És ez most nem demagóg duma, hanem tény, de mindegy, úgyis más lapra tartozik.}

Visszatérve... A vega whoppert a Burger King értelmezésében nagyobb feladat lehet elkészíteni és ezt jó kapitalista módjára be is hajtja a vevőn, azaz majdnem egy százassal drágábban adja, mint a szimpla/dupla ilyen-olyan húspogácsával mindennapra más és más választható akciós menüt. Csak azt nem értem, hogy amennyiben nagyobb feladat (az ár szerint), akkor miért várnak a vásárlók a többi hamburgerre 2-3 percig és a vega whopper miért szokott elkészülni 30 mp alatt?

Második rossz pont! :(

Ha már így ki akar tolni szegény vegákkal a Burger King, gondoltam egy nagyot és rögtön meg is rendeltem a napi akciós whopper menüt, de gyorsan kikötöttem az eladónak, hogy hús nélkül kérem, nehogy elkezdje beütni és akkor elrontja, akkor vissza kell lépnie és blablabla...

Beütötte rosszul. Vissza kellett lépnie. Meg mivel soha nem tett még ilyet, gyorsan hátraszaladt megkérdezni a konyhásokat, hogy tudnak e ilyet készíteni?!

Úgy érzékeltem - miután az összes konyhás kinézett egy résen a pulthoz, ahol álltam, hogy ki is az a delikvens, aki ilyet kér, mintha a meló szempontjából személyem megjelenésének bármi összefüggése is lenne a kéréssel -, hogy meggyőzik, hogy képesek ilyet készíteni. Sőt! Egy vezető ki is kísérte, hogy megmutassa, hogyan is lehet ezt a pénztárgépbe is beütni.

Azt is elrontotta. 2x. Mindegy, van ilyen. Miután végre sikerült megegyeznünk és a csökkentett (értsd: hacked) díjat kifizettem a drágább húsmentes burger menü helyett az olcsóbb húsos burger menüért hús nélkül, tényleg hamar meg is kaptam immár, amit kértem. Azaz csak azt hittem.

Mert miből is állhat egy vega whopper? Alapvetően növényi alapanyagokból készített részegységekből, ugye?

Az enyémben volt hagyma növény, ilyesmi:

hagyma-a-husmentes-burger-king-whopperben.jpg

 ...meg volt uborka növény, abból ilyesmi:

uborka-a-husmentes-burger-king-whopperben.jpg

...meg volt paradicsom növény, mert az is kell bele, az ilyesmi:

paradicsom-a-husmentes-burger-king-whopperben.jpg

...meg találni benne saláta növényt (ebben is volt), az ilyesmi:

salata-a-husmentes-burger-king-whopperben.jpg

...meg (na mit szósz?) volt benne szósz (növényből), de semmi speckó. Ja, meg volt benne eeeez a növény:

bacon-szalonna-a-husmentes-burger-king-whopperben.jpg

Növény lehet, merthogy én húst ugye nem kértem bele. Nem tudom, milyen ötlettől vezérelve nyitottam ki a (növényi alapanyagokból készült) zsömlét, de jól tettem. Igaz, a föntebbi képen látható növény elbújt a többi növény alatt, mint barát a kámzsába, azért valahogy csak észrevettem a drágát. Gyorsan kihalásztam a többi növény alól és dokumentáltam (alább) az esetet:

burger-king-whopper-hus-nelkul-mert-a-szalonna-az-biztos-noveny.jpg

Lehet, hangsúlyozom LEHET, hogy egy húsevőnek a szalonna az nem hús. De lefogadom, hogy nagyon kevés az a húsevő, aki növénynek gondolná és valószínűleg abból is kevés akad, aki nem a húsféleség közé sorolná. Hiszen ha egy bármilyen pizzériában fellelhető étlapon a húsfeltétek között szerepel a szalonna, akkor talán egy általános műveltségi szinttel rendelkező ember már nem akarja lenyomkodni azt egy vegetáriánus torkán, ha az nem kéri. Főleg, hogy a vegetáriánus fizet.

Nos, ez ugye a harmadik rossz pont volt. Végezetül ezúton is köszönöm a Burger King egység hozzám való jóságát és rugalmasságát, és vettem a lapot kérem, ezen túl nem akarok "jól járni". A jövőben ha kevesebb összetevővel, a Burger King számára sokkal olcsóbban előállítható vega whoppert szeretnék fogysztani, kinyitom bizony a pénztárcámat és perkálom a magasabb díjat, mint a kisangyal.

Már ha lesz ilyen. Mert biztos ismered azt a viccet, hogy...

...megnősült a szűkszavú cowboy, és viszi haza lován az ő gyönyörű kis feleségét. Egyszer csak a ló megbotlik, mire megszólal a cowboy:
- Egy...
Mennek tovább, de a ló újra megbotlik. Megszólal újra a hallgatag cowboy:
- Kettő...
A ló harmadszor is megbotlik. A hallgatag cowboy leszáll, előveszi a coltját, s agyonlövi a lovat. Fiatal felesége sikoltozni kezd:
- Nem szégyelled magad, ilyen kegyetlen vagy? Egy ilyen apróságért agyonlőni ezt a szép állatot, ez kegyetlenség...
A hallgatag cowboy újra megszólal:
- Egy...