Egyetértesz az üzletek vasárnapi zárva tartásával?

Összeírtam, kifejezetten figyeltem rá, hogy meg legyen a létszám, készítettem egy felmérést 100 emberrel. Nem reprezentatív, mert az ismeretségi körömből kerültek ki, de a lényeg, hogy az alábbi kérdést tettem fel nekik:

"Egyetértesz az üzletek vasárnapi zárva tartásával?"

Tudom, hogy nem csak erről van szó, de most nem bonyolítottam a dolgot. A válaszadók között volt 2 lelkész barátom is. Az egyik reakciója:

reakcio.gif

 

...de tőle nem is vártam mást. Amúgy kedvelem, semmi rosszat nem szándékozok róla mondani, nincs is nagyon mit.

A felmérésem eredménye az lett, hogy 96-an nem értettek vele egyet, 3-an egyszerűen csak kérték, hogy hagyjam békén őket, és egy (az ominózus lelkész) még vehemensen érvelt is mellette.

Elgondolkodtatott a dolog. Vajon milyen arányú a valós támogatók száma az ellenzőkhöz képest? Ha ilyen rossz az arány VALÓBAN is, akkor vajon nem kényszer e ez a törvény, amit akkor így egy hajszálvékony réteg a többi emberre erőltet?! Olyan furcsa ez, nem? Vagy volt már ilyen máskor is a történelemben?

Születésemnél fogva keresztény vagyok és annak is tartom magam, és emellett demokratának is, de ettől még nem kell egyetértenem a KDNP-vel. Sajnos - és ez nem politizálás, vagy politikai hitvallás - nem tudok a parlamentben olyan KDNP-st, akit kedvelnék, vagy ne tartanék álszentnek. Saját meghirdetett értékeik ellen mennek, elég csak megtekinteni a weboldalukon a céljaikat, hogy lássuk, milyen az, amikor valaki bort prédikál és vizet iszik: http://kdnp.hu/celjaink/program

A vasárnapi misék részvételi létszáma sem fog növekedni az üzletek zárva tartásával, sőt, igazából az volna a korrekt, hogy akkor a templomok is tartsanak zárva vasárnap, de persze ezzel csak összekevernénk a szezont a fazonnal. Végül is nem erről van szó és csak kibabrálnánk azzal a néhány lelki nyugalmat kereső és így meglelő polgárral, akik elmaradhatatlan kellékei ezen misék megtartásának.

templomi-hivok.gif

 

 A lényeg, hogy hiába várt 6 évet a törvény megszavaztatására a tisztelt társaság, akkor is átgondolatlannak tartom. Az nem elég indok, hogy Ausztriában is zárva vannak vasárnap az üzletek, mert ki nem sz***a le, hogy mikor nyitnak ki, ha úgyis az itthoni fogyasztás fellendítése a cél, meg ráadásul erősen kapirgálják már ennek a megváltoztatását az osztrák vállalkozók. És mivel Ausztria a kisvállalkozások hazája, hmm.....

Nekem több rokonom is rosszul jár ezzel a rendelettel, mert csökkenni fog a jövedelme. A dolog mindenkit érint, még azt is, aki azt gondolja, hogy Őt nem. A legáltalánosabb probléma az lesz, hogy - szerintem - a 2015-ös költségvetés tervezésénél simán kihagyták, vagy alulkalkulálták a vasárnapi zárva tartás miatti kieső adóbevételeket. Ezt pedig majd máshonnan leszünk kénytelen pótolni. Igen, mi.